Het overzicht van een clientvolgsysteem

Voor veel bedrijven is het vaak een chaos in de computers, omdat er met veel verschillende systemen gewerkt wordt en de communicatie met de verschillende partijen die bij een persoon in kwestie betrokken zijn is vaak te veel, waardoor het een onoverzichtelijke chaos wordt en er regelmatig onnodige misverstanden ontstaan, omdat er natuurlijk verschillende klanten zijn en er daardoor veel administratie bij te houden is. Met een goed clientvolgsysteem is dit probleem voorgoed verleden tijd en is er veel meer overzicht, waardoor dit een hele hoop tijd en onnodige energie kan schelen waardoor er meer tijd overblijft voor het belangrijke werk.  

Alles op een plek 

In een cliëntvolgsysteem heb je alle benodigdheden voor die klant onder een dak. Je kunt gemakkelijk contact met de klant zelf opnemen, maar ook met eventuele begeleiders of verzorgers wanneer dit van toepassing is, maar ook wanneer je contact hebt met de opdrachtgever over deze klant, dan kun je gemakkelijk een update schrijven in het dossier en het overzicht verversen naar een andere klant, wanneer je deze gaat bespreken. Je kunt gemakkelijk alles bijhouden waardoor je dit niet in allemaal verschillende programma’s hoeft te doen en je dus weet dat je alles op een plek kunt vinden. Zo hoef je nooit meer onnodig lang op zoek te gaan naar de missende informatie.  

 

Geen extra programma’s hoeven openen 

Wanneer je opdrachten hebt voor de klant, dan kun je deze ook in de tool zetten, zo heb je nog steeds geen extra programma’s nodig en kunnen begeleiders ook zien dat deze opdracht in de tool toegevoegd is en dat deze gedaan moet worden. De klant leert omgaan met de technische snufjes en kan na het gebruiken van deze tool gemakkelijk zelf op andere sites motivaties of cv’s plaatsen wanneer hierom gevraagd wordt en er geen grote vraagtekens meer komen te staan, omdat het systeem allemaal bekend is en er veel nieuwe vaardigheden worden opgedaan.  

Goed op de hoogte 

Voor alle partijen is het gemakkelijk om snel de benodigde informatie erbij te kunnen pakken, omdat je zeker weet dat je geen verschillende programma’s meer hoeft te openen voordat je op de plek van de communicatie of op de plek van de opdrachten hoeft te komen. Zo kun je als professional veel gemakkelijk en sneller switchen tussen de klanten en hoef je niet tussentijds de verschillende administraties bij te houden. Zo heb jij als professional veel meer tijd voor de zaken die er echt toe doen en ben je beter op de hoogte van alle zaken, omdat het allemaal recht voor je neus staat.